Rustdag 1: Tintangel

26 april 2023 - Tintagel, Verenigd Koninkrijk

Toen ik in de regen aankwam moest ik bel laten ringen bij hostel Dolphins. Een paar keer een tik tegen de bel gegeven maar geen gehoor.

Na een telefoontje kwam Rosie de deur opendoen. Na een korte rondleiding heb ik mezelf neergeploft op het bed.

Wat moet ik vertellen over hostel Dolphins. Het was een geweldige plek maar zeker eigenaardig. Overal posters en stickers, de muur van de keuken is het gastenboek en mijn slaapzaal was een omgebouwde hooizolder met lakens van de kringloop. Niet dat het allemaal alternatief en slecht was. Het was schoon en douches waren zo warm en hadden zoveel druk dat het net zandstralen was.

Zoek de plaatjes op Google om het te geloven Dolphins in Tintangel.

Na een lange wandeling had ik geen zin om meer te koken dus heb mijn eerste fish and chips gescoord. De friet is natuurlijk smerig smaakt naar voorgebakken friet die je stiekem snoept voordat die de tweede keer erin gaat.

Vis was vettig maar heel lekker.

Nog even gekletst en ben dan naar bed gegaan. Net voordat ik de lichten wilde gaan uit doen kwam Rosie nog binnen. Nog last minute iemand erbij. Een magere Moldavische met de roepnaam Pav. Vriendelijke kerel die in  Cambridge studeert. Hij had mensen ontmoet waar hij ging eten maar omdat al zijn kleren waren doorweekt jeb ik mijn jas uitgeleend.

22 APRIL

Rustdag! Na acht dagen wandelen.

Heb heel de ochtend in men nist gelegen en koffie gedronken met Pav en het koppel waarmee hij de avond ervoor was gaan eten.

In de middag ook niet veel gedaan. Naar het strand en een grot gegaan. En naar het kasteel waar in legende king Arthur en Excalibur vandaan moeten komen.  Als Lunch heb ik pasteitje gegeten met stoofvlees en Stilton kaas. Heb de rest van de middag in men nist gelegen. Het heeft de hele dag geregend dus moest Rosie onverwacht helpen met het verzetten van bedden vanwege een lekkage in de schuur.

In de avond kwam er nog een wandelaar aan die dezelfde route loopt als ik. Een kleine stile vrouw van 19 waarvan de rugzak net zo groot lijkt als zijzelf. Op tussenjaar en besloten om het land te doorlopen. De eigenaar van de hostel kwam nog boos binnen gelopen omdat die dacht dat zij onder de 18 was vreemde bedoeling.  Nog even met ouder koppel uit Oostenrijk gepraat zij waren naar de Eden project geweest een complex die experimenteert met tuinieren in de ruimte.

Mijn naam bedankjes achtergelaten en daarna....

vroeg naar bed gegaan natuurlijk wat dacht je dan want morgen is het weer vroeg

1. Ina:
    26 april 2023
    Lekker een rustdag, had je wel verdiend 💪💪
  2. Yolande:
    26 april 2023
    Hoi Jannes weer lekker uitgerust op naar de volgende kilometers. Ben weer benieuwd naar je verhalen je zou een boek kunnen schrijven🌞
  3. Marjolein Jansen:
    29 april 2023