Dag 8 Polzeath - Tintangel

25 april 2023 - Tintagel, Verenigd Koninkrijk

21 APRIL

vandaag vertrokken vanuit de camping richting de kust langs een oude boerderij gekomen.

Pentireglaze een leuke start van een lange afstands dag naar Tintangel.

Na Lundy en de groote vetzakkerij van kasteel Doyden. Een victoriaanse feestzaal boven op een klif kwam ik aan in Port Isaac. Een vissers stadje met een visveiling, winkeltjes en straatjes die je verwacht op een koekblik of tegeltje. Na een koffie weer vertrokken.

Het echte werk begon kilometers lang op en neer door de kliffen van Cornwall. Halverwege dit stuk zag ik wat aankomen wat alleen er maar uit kan zien als een flinke regenbui.

Lang heeft de achtervolging geduurd maar in het dorpje trebartwith heeft de storm gewonnen. Gelukkig kon onder een afdak mijn regenjas aandoen.

De paden van worden bij regen beekjes van wat eruit ziet als chocolademelk. Ik was bijna bij mijn slaapplek dus ver moest ik niet.

Net voor Tintangel moest heb ik even geschuild onder het afdak van een kerk. Toevallig was de pastoor/dominee daar. Over een paar minuten is er een oefening voor een bruiloft zij hij maar ik mocht even binnen.  Heb even kort met hem gepraat in een mooie kerk met verrassend goede kachels. Na een kort praatje moest de padre aan het werk en ben ik in de regen naar mijn slaapplek ( morgen meer info) gegaan.