Dag 65 Banavie-Glen Garry

8 juli 2023 - Lairg, Verenigd Koninkrijk

30 juni

Het is misschien opgevallen dat de hoeveelheid blog updates wat achter loopt. Dat komt omdat alle aandacht naar de wilde maar mooie natuur gaat van de Schotse Highlands. Zal wel even duren om dit te in te halen.

Disclaimer uit de weg gaan we weer verder.

Vertrokken vanuit banavie kwam ik gelijk bij iets uniek. De trap van Neptunus. Een sluizencomplex die de zee verbind met het kanaal en Loch Ness.

Hele mooie historische houten boten op dit stuk van de route.  Eerste stuk van de route loopt langs de Great Glen way. Een lange route. Klein stukje gelopen maar het heeft mijn aandacht. Eentje om te onthouden.

Van de route kom langs een klein kerkje waar ik even uit de regen heb geschuild. Daarna kwam ik langs een gigantische villa van clan Cameron.

Nu begint het echte werk de heuvels in. Volg een padje naar boven naar een heuvel. Onderweg werd ik gestopt door de jachtopziener. Niks ernstigs maar hij wilde even checken dat ik goed voorbereid ben en weet waaraan ik begin. Vriendelijk gesprek gehad en weer verder gegaan.

Boven aan de heuvel houdt het pad op. Uniek om een rivier te zien ontspringen. Nu moest ik de berg over via een bergpas zonder pad. Vanwege mist was ik oriëntatie kwijt en heb ik moeten navigeren met een kompas.

Uiteindelijk met al mijn badem Powell kennis het pad aan de andere kant gevonden.

Flinke opluchting in het slechte weer.

Pad ging naar een half gekapt bos.

Deze avond wild gekampeerd om de hoek van een bord met een kampeer verbod. zo badass ben ik.

1. Ingeborg van Cauteren:
    8 juli 2023
    Badass een woord dat je niet zo vaak hoort 😂
  2. Peggy:
    9 juli 2023
    Toch even zweten als je je oriëntatie kwijt bent.
  3. Ina:
    10 juli 2023
    Je skills van de scouting kun je goed gebruiken om met n kompas om te gaan😉