Dag 7: trevone - polzeath

22 april 2023 - Port Isaac, Verenigd Koninkrijk

20 APRIL

Oke Oke ik heb deze ochtend heel lekker geslapen tot maar liefst 09:00.

Helaas kan ik niet blijven plakken in dit hotel moet weer verder.

In Engeland heb je public footpaths. Deze kleine paadjes slingeren door het platteland vaak dwars over weilanden. Kan je voorstellen dat dit in Nederland zou zijn een boer die een deel van ze weiland moet inleveren zodat er vervolgens mensen over kunnen lopen. Ik kan Robert horen fronsen vanaf hier....

Waar was ik Oja. Nu waren allen paden uit het dorp weg omdat alle boeren bezig zijn op de weilanden. Gelukkig een rustige omweg gevonden naar Padstow. Een super leuk havenstadje waar volgens de barman voor brexit veel Nederlanders vissers aanmeren.

In Padstow ben ik op de camel trail gegaan. Een fiets pad die door de vallei van rivier de camel gaat. Landelijk en lekker vlak wandelen. In Wadebridge ben ik via de middeleeuwse brug de rivier over gegaan. Via een weiland met vrolijke lente koeien, de tuin van een manor en een veel te smalle drukke weg ben ik uiteindelijk in Polzeath aangekomen.

De receptie van deze camping zat op de eerste etage. Ik begon langzaam de trap op te lopen omdat ik al flink moe was. Boven aan de trap stond ze dan de liefde van mijn leven. Nee geintje de beheerder van de camping. Een klein en fijn vrouwtje die ongeveer tot mijn borst komt maar met een pittig karakter en brede lach precies wat ik nodig had na zo'n lange tocht. You must be James! met dik brits accent. Uuh yes sure. Ik stond op het open veld maar kreeg van mevrouw een beschutte plaats.

Een frisse nacht later heb ik afscheid genomen van de sportauto rijdende nep gebruinde Marry Berry.  Op naar Tintangel stad van Merlijn , Arthur,  Excalibur maar belangrijker mijn rustdag.

1. Karen:
    23 april 2023
    Wow Jannes! Wat fijn om hier je verhalen te lezen en zo toch een beetje bij jouw avonturen te zijn. Geniet van alle mensen en alle onvergetelijke momenten op je tocht.
  2. Luca:
    23 april 2023
    Schone madammekes, ik hoor het al.
  3. Ina:
    23 april 2023
    Heey James, grappig, ze kunnen Jannes vast niet uitspreken !! Je doet dat goed, alle dagen stappen en veel beleven!!
  4. Corina:
    23 april 2023
    Alweer heel wat meters in de benen !
    En zoveel nieuwe waardevolle indrukken rijker.
    Enjoy !!!
  5. Corina:
    23 april 2023
    Alweer heel wat meters in de benen en veel mooie indrukken rijker !
    ENJOY !