Dag 6: Newquay-Tervone

20 april 2023 - Padstow, Verenigd Koninkrijk

Ik ben deze dag zo snel mogelijk vertrokken uit Newquay.  Vandaag een lange dag maar route technisch niet ingewikkeld.

Net buiten de stad had een bouwvakker mij vermeld dat het pad dicht is vanwege een instabiele clif. Super als ik dat niet wist had mij dat mij veel terug lopen gekost.

Tijdens het wandelen hoorde ik plotseling hard kabaal. Ik wist niet dat de route achter de landingsbaan van Cornwall airport ging. Het geluid was turboprop vliegtuig van Loganair die net boven mijn hoofd vloog. Later zag ik ook nog een vliegtuig van Ryanair landen.

De route kwam langs de grote getijdenpoel van Treyaron bay met ook een heel mooi strand.

Vandaag sliep ik een dorpje Trevone. Een gezellig dorpje ongeveer het formaat Ossenisse of Terhole. Ik slaap vanavond in de Wellparc inn. Een klein hotel/pub die al generaties van dezelfde familie is. Dat was te zien alles in dit hotel was versleten. Maakt geen zak uit het was schoon en met de kinderen en de katten rennend door het hotel was het zeker leuke sfeer. In de avond heb er ook gegeten en het eten was goed.

Na het eten ben ik nog gaan praten met de andere gasten en de barman. Alan de barman een boekenbinder en drukker is tijdens een drukke avond tijdens zijn vakantie achter de bar komen helpen en is blijven terugkomen. Een andere man die graag reist wist precies waar Terneuzen en gent zijn lagen maar had had weinig goed te zeggen over Antwerpen en de Kennedytunnel "Na Antwerpen begint de vakantie echt". Met hem en de barman hebben we tot sluiting over reizen en geschiedenis gehad.  Tegen het einde van de avond hebben bijna een Ierse vrouw naar haar kamer moeten brengen maar het lukte haar net om de trap te vinden.

IK heb die avond Heurlijk geslapen. Eens lekker na al dat kamperen en gesnurk van slaapzalen

1. Ina:
    21 april 2023
    Hey, je maakt echt snel contact, en ontmoet interessante mensen!!
    Kun je heerlijk uitgerust weer aan n nieuw avontuur beginnen!!
  2. Magda:
    21 april 2023
    Mooie verhalen weer Jannes, en leuk dat je dan mensen ontmoet die jouw streek kennen zoals Terneuzen. En een heerlijke nacht gehad zo dat je weer met goede moed verder kunt.
  3. Yolande:
    21 april 2023
    Super Jannes wat een mooie tijd beleef jij daar, gezellige mensen om je heen en kletsen of je iedereen daar kent.
  4. Hans:
    21 april 2023
    Hey Jannes, haha.. Jaat in't café raak je altijd wel aan de praat meej mensen. Zeker in england is the Pub een populaire ontmoetingsplaats. Leuke verhalen en niette zat eej ;)
  5. Luca:
    21 april 2023
    Weer een mooi stukje! Ik kijk nu al uit naar de pub in Inverness
  6. Joris:
    21 april 2023
    Leuk om je belevenissen zo te volgen Jannes! En dus regelmatig lekker aan de bar ook🍻. Geniet van deze bijzondere trip