De Heenreis

14 april 2023 - Penzance, Verenigd Koninkrijk

WOENSDAG 12 APRIL

Woensdag 12 april ben ik vertrokken naar de UK met de Eurostar. Met 290 km per uur ben ik naar Engeland gesjeesd. Daarmee is gelijk ook het snelste deel en in de tunnel mogelijk het dieptepunt van deze reis al binnen 🎉.

Aangekomen in Londen heb ik natuurlijk eerst alle cliches gedaan zoals Buckingham Palace, the mall, the Thames enzovoort enzovoort.

Om 20:30 begon het echte werk. Een lange bus reis naar Penzance. Gelukkig goed verlopen met niet teveel gekkies in de bus.

DONDERDAG 13 APRIL

Na overstap midden in de nacht kwam ik uiteindelijk om 7:30 in Penzance aan. Bijelkaar voor ongeveer een uurtje slaap.

Daar sta je dan. Ik kon pas inchecken om 17:00 dus had tijd genoeg. Wat ga je doen gelijk de straat oversteken voor zo'n overheerlijk ontbijt in een kot waar alles plakt van de frituur heurlijk.

De uren kropen langzaam voorbij. Dusss om de tijd te doden dacht ik dan ga naar de pub. Maar welke er zijn genoeg opties. Aah pub the Globe dat klinkt internationaal. Fout het was een cafe vol lokale vissers en bouwvakkers. Een cafe waar het even stil is wanneer je binnenstapt.

Geen probleem even ademen en een pint bestellen. De landlady Megan was een vriendelijke meid die vroeg waar ik vandaan kwam. Na een halve pint was ik de argwaan van de andere beu en liep ik naar de grootste leutmaker om het ijs te breken. Uiteindelijk na wat slap ouwehoeren bleken de rest ook gezellig te zijn. Het ene pintje werden er vier en ben ik om 18:00 richting de hostel gelopen.

De hostel die in een villa zit kan de inspiratie zijn voor villa Volta uit de Efteling. Prachtig mooi maar allemaal een façade en vol met gangen en mooie schilderijen. Gelukkig draaide kamer niet zelfs na die pientjes.

Na avond eten en een douche ben ik me bedje ingegaan om de verloren uren in te halen.

1. Ina:
    14 april 2023
    Zo ken ik jou, in het café meteen potje ouwehoeren..ze zullen jou niet meer vergeten!! En al veel gezien in Londen, mooi daar!! Succes met de wandeltocht, ben benieuwd naar he volgend verhaal!! Veelgroerhes, ina🤗💪
  2. Marjolein Jansen:
    24 april 2023
    Heujjj!
    Schijnbaar had ik iets fout gedaan tijdens het inschrijven voor de nieuwsbrief, dus wist niet dat er hier al verslagjes op staan!
    Klinkt als een leuke eerste dag. Ik kan me goed voorstellen dat die halve pub je aanstaarde 😂