Dag 1: Lands End -Pendeen.

14 april 2023 - Pendeen, Verenigd Koninkrijk

VRIJDAG 14 APRIL

Vrijdag ochtend ben ik vertrokken richting Lands End. Het startpunt van deze tocht.

Dit was met de Lands End coaster. Een buslijn die bekend staat voor de smalle wegen, haarspeldbochten, en steile hellingen.

Link:https://youtu.be/0SU1mH3qm5g

Na een knap staaltje rijden waar Verstappen van zou kunnen leren kwam ik aan in Lands End. Een toeristische val voor dagjesmensen in de buurt. Maar nu eenmaal het startpunt van de tocht.

Een officiële introductie was er niet echt. Het waaide op het eerste deel zo hard dat filmen onmogelijk was.

Dan vertrek je en realiseer je dat het starten van zo'n tocht niks voorstelt. Het bewandelen dat is de uitdaging. Geluk bij een ongeluk. De afstand van deze tocht is wel zo ver dat het moeilijk voor te stellen is hoever ik nog moet lopen.

De eerste wandeldag is goed verlopen. Lekker weer maar heel veel wind. De route liep langs prachtige plekken en ruïnes van de oude tin mijnen uit de 18 en 19de eeuw. Zie de fotos.

Ik ben aangekomen bij mijn eerste slaapplaats. Een camping op het terrein van een vuurtoren. Geen eigenaar te bekennen maar de hond.

Morgen naar Sint Ives een kust plaats.