Dag 2 Pendeen naar Sint Ives

16 april 2023 - Sint Ives, Verenigd Koninkrijk

VRIJDAG 14 APRIL

Ten eerste was ik in het eerste verhaal wat vergeten te vermelden.

Mijn camping in was rechtstreeks aan de kust bij de vuurtoren. Prachtig mooi maar heel veel wind.

Er waren twee andere gasten op de camping

1 een wat ouder koppel in een camping die de kust van Cornwall en Devon aan het cruisen zijn.

2 Een wat meer kleurrijker type. Een wandelaar ergens eind de dertig gok ik. Toen ik mijn tent het opzetten was kwam aangerend. Ello mate how is the wind here. Not to bad vertelde ik hem. Good man good man. Na wat praten kwam ik erachter dat hij het kust pad al in stukken heeft gedaan maar nooit totaal. Helaas geen contact info gedeeld moet ik komende dagen aan denken.

Later in de avond is hij naar de pub gegaan en heb ik lekker gedoucht in een hokje buiten ( lekker fris).

In de avond heb ik nog genoten van zonsondergang (foto) en van de sterrenhemel. Nog nooit in mijn leven zoveel sterren gezien.

ZATERDAG 15 APRIL

Vandaag was de echte sprong in het diepe. Ruim 25 km door wildernis kloof in kloof uit met eindeloze trappen.

De ochtend begon vroeg rond 06:30. Mijn buurman wandelaar was al verdwenen. Alsof hij er nooit was geweest.

Alle mensen onderweg hadden gezegd dat de route prachtig is maar vanwege de vele regen modderig.

Ze hadden gelijk. Dit was zwaar. Constant klimmen, door kloven heen, smalle paadjes en paden die beekjes zijn geworden. Maar het was het meer dan waard. Prachtige kliffen, watervallen, metershoge golven, zeehonden en heerlijk weer. Gelukkig was ik niet alleen dit stuk is goed bewandeld door andere toeristen.

In de avond kwam ik aan in het stadje Sint Ives. Historische vissershaven maar nu vooral populair onder Surfers. In de avond heb ik verbleven in de Cohort hostel. Een gezellige hostel. De kamers doen denken aan de hokjes die je weleens in oude boten zie (foto).  Had geluk! Heel de slaapzaal voor mijn eigen. In de avond heb ik nog een wasje gedraaid en ben ik gaan slapen.