INTRODUCTIE END TO END TRAIL.

5 april 2023 - Lamswaarde, Nederland

Bedankt dat je een kijkje komt nemen op mijn reisblog.

11 april vertrek ik op een reis van 112 dagen door het Verenigd Koninkrijk.

Een reis lang de END to END trail geschreven en uitgezet door Andy Robinson.

Hoe gaat deze route lopen?

Hieronder een korte geschiedenis les:

Land's End naar John o' Groats is de doorkruising van de lengte van het eiland Groot-Brittannië tussen twee uiteinden, in het zuidwesten en noordoosten. De traditionele afstand over de weg is 1.407 km en de meeste fietsers doen er 10 tot 14 dagen over. Wandelaars lopen doorgaans ongeveer 1.200 mijl (1.900 km) en doen er twee of drie maanden over voor de expeditie. Wegwijzers geven aan elk uiteinde de traditionele afstand aan

De eerste geregistreerde end-to-end wandeling  werd ondernomen door de broers John en Robert Naylor in 1871. Sindsdien is de wandeling vele malen ondernomen, meer in het bijzonder sinds 1960, na een veel gepubliceerde wegwandeling door dr. Barbara Moore. In 1960 organiseerde de ondernemer Billy Butlin een wegwandelwedstrijd, die het idee verder aanzwengelde.

Wat kan je verwachten op deze blog.

- Foto's van mijn trip

- Locatie updates

- Reisverslagen (hopelijk minimaal 1 keer per week).

Nogmaals bedankt in de interesse.