Dag 56 Broxburn-Falkirk

18 juni 2023 - Falkirk Wheel, Verenigd Koninkrijk

17 juni

Iets wat ik niet heb vermeld is dat Broxburn om de hoek van Edinburgh vliegveld is. De vliegtuigen die ik vanaf de camping kan zien vliegen zo laag dat de wielen al uitgeklapt zijn.

Later stond nog rechtstreeks onder de landingsroute wat gaaf was.

Route begon goed met een aquaduct over de vallei. Daar ben ik langs het kanaal gaan lopen. Tientallen kilometers rechtdoor lopen door een corridor van natuur en stilte. Bomen, water en vogels waaronder zwanen met kuikens. Natuurlijk is dit na de eerste 10 kilometer saaaaai.

Neh geintje viel mee.

In een dorpje op de route was iets te vieren. Doedelzak muziek was te horen en mannen in kilt. Helaas tegen de tijd dat ik in het dorp was was de optocht al voorbij.

Weer verder op het pad. Rustige omgeving met alleen af en toe een fietser die langs je wilt op dit veel te dunne pad.

Het is kilometers vreten op zo'n pad. Handig maar zou het niet te vaak willen doen.

Tegen het einde van de dag was er nog iets gaaf. Dwars door een heuvel gaat de Falkirk tunnel. Een duister kleine buis van 630 meter lang. Doet meer denken aan een grot. Super coole sfeer en ook wel een beetje griezelig. Rond je heen druppelt er water in het kanaal en op het pad.

Op youtube staan vast wel filmpjes waar je de tunnel kan zien vanaf een boot.

Kort daarna kwam ik aan op mijn camping van vanavond. Een manege met een eigenaar die je zou verwachten in man bijt hond.

1. Ina:
    26 juni 2023
    Het zijn toch bijzondere campings iedere keer..prachtig hor je het ook omschrijft!