Dag 54 Innerleithen-West Linton

18 juni 2023 - Falkirk Wheel, Verenigd Koninkrijk

15 juni

Lange dag van 32 km vandaag. Maar tot nu toe een van de beste.

Eerste stuk was door een rustige vallei langs een oude spoorlijn. Vroeg in de ochtend dus kon genieten van de rust en de vele vogels.

Na de spoorlijn ben ik aangekomen in het stadje Peebles. Bekend van de stof Tweed.

Heb hier lekker een tweede ontbijtje gedaan en lekkere dingen gekocht bij de bakker. De mensen naast me tijdens het ontbijt hadden een zeer persoonlijk gesprek over zware onderwerpen. Altijd ongemakkelijk wanneer dit gebeurt.

Het was deze dag heet maar met een aangenaam briesje. De route volgt een duidelijk pad door de heuvels van de Lowlands. Mooi met veel kleine stukjes bos voor verkoeling. Route was een populaire wandelroute uit de 19de eeuw met de bordjes uit die tijd nog veel terug te vinden.

Ondanks de afstand ging vandaag dus lekker.

West Linton is een model dorpje. Perfect en niks aan te merken. Net iets uit filmset. Heb net een dorpsfeest gemist maar het dorp hing nog vol met  slingers.

In avond heb ik een Schotse pie gegeten die overheerlijk was. Met voor het eerst een fatsoenlijke pils met genoeg koolzuur en zelfs een schuimlaag.