Dag 53 Melrose-Innerleithen plus rustdag

15 juni 2023 - Penicuik, Verenigd Koninkrijk

13 juni

Ik heb al honderden heuvels gezien. Dus niks verast mij. Deze wel een flinke puist van een ding met boven op een bos. Heerlijk want je klimt in hitte naar boven en boven kan je in de schaduw rusten.

Weer terug beneden pas ik de route weer aan. En ga weer op de fietsroute. Niet veel te melden. Het is werm, mooie uitzichten en mooie tuinen langs de route.

In Innerleithen verblijf ik langs de tweed op een camping. Goed tentveld. Nu nog nooit meegemaakt. De eigenaar gaf mij een sleutel. Ik keek hem wat vreemd aan en het bleek voor het toilet gebouw te zijn. Nog nooit meegemaakt.

Nog een Nederlander vertelde de vent. Waarop ik zei dat we ongedierte zijn.

Net voor slapen kwam ik erachter dat alle campings in het dorp verderop gestopt zijn.

Pfffff. Had maar besloten om een rustdag te nemen.

14 juni

Niks te melden.

Heb klusjes gedaan.

Lekker geluncht en gepraat met Nederlandse fietsers.

In de avond kwam uit het niets een wat oudere kerel naast me zitten op de grond. Lang mottig grijs haar met een teer gekleurde baard met peuk in zijn mond en C merk energie drank in zijn hand. Gekleed in versleten legerdump kleding.

Bleek een lange afstands wandelaar te zijn en gepensioneerd Highland boswachter. Geen hoekje op de route was voor hem onbekend.

Heeft jaren ervaring heeft dezelfde tocht als ik twee keer gedaan. Vriendelijke kerel en geklets over van alles. Natuurlijk met een aroma van sigaretten en energie drank.

Tegen de tijd dat we uitgepraat waren was het al tijd voor bed.

Morgen vroeg uit bed.