Dag 46 Middleton-Dufton

6 juni 2023 - Alston, Verenigd Koninkrijk

5 mei

Tentje afgebroken en weer vertrokken.

Dag gezegd tegen de andere wandelaars. Zij hebben vandaag een korte dag en kunnen uitslapen.

Eerst een lang stuk door een vallei met watervallen en rotsformaties. Het was vroeg in de ochtend en een oude golden retriever kwam naar me toe geschuifeld. Braaf beest heb met het baasje gepraat. Ze gaat vroeg wandelen vanwege het warme weer en omdat hij anders gaat blaffen thuis. Weet niet hoe maar deze vrouw heeft binnen 10 minuten geschiedenis les gegeven en tips over de omgeving. Zo was het bos waar ik door loop van de familie van the queen mother en zijn veel scènes van de oorlogsfilm 1917 hier opgenomen enzovoort. In de verte zat een ongeduldige hond ons aan te staren. Tijd om verder te lopen.

Nog meer watervallen. Ongelooflijk mooie omgeving. Heb door bos vol Jeneverbes bomen gelopen maar helaas geen korte drank. Hoger klimmen en de jenever bomen hielden op. De omgeving was net uit Amerika en Canada. Het weer is lekker maar de afwezigheid van schaduw maakt het soms zwaar. Heb pauze gehouden onder een van de weinige bomen.

Hier was een grote waterval veroorzaakt door een stuwdam verderop. De laatste heuvel was zwaar. Het was een lange klim en met de zon op zijn felst zwaar. Was blij toen ik boven was.

Later op de route een ding waar ik naar uit het kijken was. Een grote vallei. Wist dat het op de route was maar niet wanneer dus een complete verrassing. Ga het niet beschrijven je moet de foto's bekijken.

Nu nog de zware afdaling. Eerlijk ik was absoluut kapot. Het ding met wandelen is dat je geen keuze hebt. Doorbijten en doorgaan. Aangekomen in Dufton verbleef ik in een hele huiselijke hostel. Aanrader voor mensen die Noord Engeland willen ontdekken.

Deel de slaapzaal met twee andere wandelaars van de Pennine way. Goed voorbereide wandelaars met alles mee voor elke situatie. Gezellig en no nonsense gasten.  Ik was in de woonkamer aan het lezen en een incheck bij de receptie ging de verkeerde kant op. Problemen met de identificatie. Deze man werd steeds agressiever. De man van de receptie heeft het goed afgehandeld maar luisterde mee mocht het escaleren.

Heb een drankje gedaan met mijn kamer genoten. Oooh you need to know we both found out that we snore. Veel uiteindelijk mee.