Dag 45 Keld-Middleton in Teesdale

6 juni 2023 - Alston, Verenigd Koninkrijk

4 juni

Vanochtend heel koud wakker geworden. Maar Onderweg naar de wc wat zeker een paar honderd meter lopen was pfffff. Daar was een  vrouw die zoveel dekens rond haar heen had gedaan dat ze eruit zag als zo'n vrouwtje uit Peru. Samen kort geklaagd over de kou.

Bij het afbreken van de tent kwam ik erachter dat het zo koud was dat er ijs aan de binnenkant van mijn tent zat. Dus heb het ijs van mijn tent moeten schudden.

De wandeling begon goed met een waterval en een klim naar the Tann hill inn. De hoogte en een van de meest afgelegen pubbs van Engeland. Helaas een toeristenval heb er veel te veel moeten betalen voor een slechte bak koffie.

Vervolgens kilometers lang aan kale heide. Terwijl je word geterroriseerd door broedende vogels(Sjoerd weet welke ik bedoel). Halverwege was een Bothy. Een Bothy is een hut of huis in een afgelegen natuurgebied. Vaak van een lokale Lord of baron. Deze worden gebruikt voor de jacht maar hebben vaak een ruimte voor wandelaars. Heb hier pauze gehouden en mijn naam achtergelaten op de gastenboek muur.

Weer kilometers lang door heide. Deze dag is niet heel spectaculair. De enige afwisseling een gebied met veel wilde bloemen.

Tegen het einde langs meerdere grote grafheuvels gelopen uit de bronstijd. Eentje met grote bomen. Opvallend aangezien verder geen bomen daar groeien. Volgens legende kan het niet stormen binnen de bomen cirkel.

Had de magische bomen niet nodig. Het was namelijk lekker weer. Kilometer later aangesloten met twee heren. Gezellig kerels samen gepraat over wandelen en reizen en samen op de camping verbleven. Zij doen Pennine way net  als ik.

Middleton is een model dorpje dat zo smetteloos was dat ik moest denken aan Hot Fuzz de film. Net voor de supermarkt was ik eerst ter plaatse bij een auto ongeluk. Gelukkig niks ernstigs en niemand gewond. De Landrover had alleen een kleine deuk.

Vreemd einde van de dag maar heb toch goed geslapen.