Dag 36 Bamford-Holmbridge

28 mei 2023 - Haworth, Verenigd Koninkrijk

25 mei

Na het probleem van gisteren avond met een zuur maar gerust gevoel vertrokken. Er zat haast in want vandaag is een lange dag ruim 33 km grotendeels door compleet lege wildernis.

Het zure gevoel was naar de eerste 5 km volledig weg toen ik door de Upper Derwent vallei ging lopen.

Een uitgebreide en vrijwel lege vallei met een serie van stuwmeren en dammen. Deze meren met voornamelijk naaldbomen in de vallei doen denken aan beelden uit Canada of new England in Amerika. Een absoluut prachtige omgeving. het weer was heerlijk en de route op dit stuk prettig.

Gelukkig is dit een mooie manier om de lullige afsluiting van gisteren te vergeten.

De dammen in deze vallei zien eruit als kastelen wat nutteloos is maar wel mooi.

Verder verder verder naar boven. Het stuwmeer word een rivier de rivier een beek de beek een plas  en dan niks meer als sompige grond.

Nu de heuve stijl omhoog. Om 10 km af te snijden heeft deze slimme jongen een minder bekende route genomen wat een groot voordeel en nadeel heeft.

Voordeel: eindeloos uitzicht over Heide en moeras in Engelands wildste vorm.

Nadeel: Je bent in een natuurgebied zonder bereik, waar niemand weet dat je daar bent.

Deze route was een goede keuze maar heel spannend.  Had geluk dat het droog was want had het al een klein beetje geregend dan zou deze route een stuk modderig zijn.

Via een andere stuwdam en een bos in het dorp Holmbridge uitgekomen. Hier slaap ik via Airbnb thuis bij mensen in een oude Manor. Frances een intelligente vrouw die geoloog is was vriendelijk en had veel te vertellen. Haar huis was super maar rommelig met overal boeken honderden boeken veel die ik al lang zoek. Ook stonden er overal dozen en antiek. Als Chaotisch persoon kan dit waarderen maar is het misschien beter als ik geen manor koop.

Als hobby werkte ze samen met haar man aan antieke auto's dus ook die en de onderdelen stonden overal.  Hun hond een groot beest hadden ze als puppy genomen in begin 2020. Door de lockdowns is deze grote intimiderende hond bang voor mensen.

Heb genoten van hun woning.

1. Yolande:
    29 mei 2023
    Jee Jannes wat een avonturen, mooi waar je overal terecht komt. En leuke en intressante mensen treft. Een mooie omgeving en dan ook nog de zon. Wat wil een mens nog meer......een biertje!!!!!