Dag 34 Alstonefield-Baslow

23 mei 2023 - Baslow, Verenigd Koninkrijk

23 mei

Vroeg uit bed mijn tentje afgebroken.

Ook al heet deze regio the Peak District zal mijn route veel momenten door een dal gaan.

Eerste deel van de tocht was weer door het mooie Dove dale en Biggin dale. Nu een stuk rustiger vroeg in de ochtend.

Na het dorp Biggin en gehucht Gotham(Batman was niet thuis) via een landbouw weg naar Youlgreave Dale. Wat super mooi met heel helder water , eendjes en muggen.  Helaas niet langer in dit dal kunnen lopen want moest naar het dorp.

Ook Youlgreave was mooi heb er een ijske gegeten want het is warm in Engeland ja ja. Na Youlgreave kom ik op het grondgebied van Hannon house. Wat geen huis is maar een gigantisch kasteel met heel veel grond. Heb kilometers lang richting het kasteel gelopen dat alleen maar groter en groter werd.

Onderweg nog een andere wandelaar ontmoet. Een man ergens in de zestig die ooit een goede investering heeft gedaan want al zijn materiaal was zeker dertig jaar oud. Inclusief rugzak met metalen frame en canvas tent. Kon deze man respecteren.  Kort gepraat hij was een pelgrim.

Helaas nog een heuvel een steile zware. Puffend en moe liep ik het grondgebied van de volgende kasteel heer binnen.

Dit kasteel nog groter nog decadenter en met nog meer grondgebied inclusief een eigen dorp en kerk en uitkijktoren boven op de heuvel.

Weet niet of het nog van een familie is.

Via de grote tuin van het kasteel naar Baslow waar ik deze avond overnacht.

1. Steven en Petra de Clippelaar:
    3 juni 2023
    Wat een mooie omschrijving...hihihaha...een man die ooit een goede omschrijving had gedaan.
    Geweldige ervaringen!
  2. Xander:
    4 juni 2023
    Batman was niet thuis hahaha prachtig.