Rustdag Alstonefield

23 mei 2023 - Baslow, Verenigd Koninkrijk

Oeps was dit vergeten in het vorige verslag.

22 mei

Tijdens mijn rustdag explo stijl uitgeslapen.

Dat betekent in je slaapzak blijven stinken totdat de zon op de tent het te oncomfortabel maakt.

Eenmaal uit men tent gerold heb ik ontbijtje gedaan en een rondje door het dorp gedaan.

Alstonefield is een typisch plattelands dorpje met stenen huizen die een beetje lijken op die in de Ardennen, een pub en een postkantoor.

Onderweg naar de kerk heb ik een goed voorbeeld van oud geld gezien.

Zojuist het meest oud geld moment gehad.

Stopt een Brits groene Bentley uit de jaren 70/80 voor de deur van een cottage.

Stapt een oude heer van eind de 70 uit met gelakte schoenen, een nette overhemd en broek maar allebei een beetje verschenen met rode bretels en een ascot zo'n sjaaltje voor onder je overhemd.

Die Bentley en kleding waarschijnlijk ooit nieuw gekocht en nooit vervangen want waarom zou je mensen weten dat je van goede afkomst bent.

Natuurlijk had de heer een correct accent en heb ik de heer gepast terug begroet.D

De kerk van dit dorp was mooi met groot orgel.

Op een informatie bordje las ik over de vele oude graven. Op deze begraafplaats is de oudste nog te identificeren grafsteen van het Verenigd Koninkrijk te vinden.

Ann Green gestorven in april 1518. Op de begraafplaats waren nog veel andere graven uit de 17, 18 en 19de eeuw.  Zeker een activiteit die ik niet had verwacht aan het begin van de dag maar wel interessant om deze oude graven te zien.

De rest van de dag lekkuh ligguh bakkuh in de zonnuh seh.

Zag in Google maps dat in gehucht verderop een pub was die er heel ouderwets uitzag. Voorgevoel had gelijk. Oud, donker en versleten. Gerund door een oude heer met een baartje en scheve moppen. Slap ouwehoeren aan de toog onder het genot van lauw bier in niet heel proper glas lekker.  Geen fotos gemaakt maar zal ze proberen te zoeken.

Na een pint terug de heuvel opgelopen en terug in mijn ondertussen afgekoelde tent gekropen.

1. Sven:
    29 mei 2023
    Spoelen ze daar de glazen wel? 😜