Dag 30 +31 Much Wenlock-shifnal

22 mei 2023 - Ilam, Verenigd Koninkrijk

18 mei

Deze dag was korter als de rest van deze week maar wel een leuk.

Geen haast en op het gemak wandelen.

Via bos paadjes naar de stad en regio Ironbridge. Een dal die op de werelderfgoedlijst staat voor het industrieel erfgoed. Was zeker te langs dit stuk van de route waren genoeg oude fabrieken, ovens en zoals de naam zegt oude metalen bruggen te zien.

De dorpjes en stadjes langs de route waren leuk met geschilderde victoriaanse huizen.

Denk dat het honderd jaar geleden er hier wel anders uit zag toen de fabrieken nog in volle toeren draaiden.

Ook weer uit deze vallei geklommen ben ik via het landelijk dorp Kemberton naar het stadje schifnal gegaan. Niks bijzonders aan Schifnal. Zag een forensisch onderzoek met alles erop en eraan dat ik nog nooit gezien.

De slaapplek van deze dag is speciaal. Ik slaap bij mensen thuis in hun woning uit begin 16de eeuw. Alles laag, donker en met een grote openhaard. Een leuke woning. De kamer werd verhuurd door een vriendelijk koppel die een iets te dikke golden retriever hebben met de naam cookie. Braaf beest die elke mee naar buiten wilt als je deur uitgaat.

Het is huis was een zwijnenstal. Maar de kamer was schoon en de mensen super lief. De andere gasten dachten er anders over. Hoorde de zin. You never know where you going to walk into when you book on Airbnb.

Slapen in zo'n oude cottage is zeker een flinke check van het lijstje.

19 mei (Schifnal-Penkridge)

Op het bezoeken van een oude ruïne van een klooster na was vandaag niks te melden.

Route saai

Weer saai

Slaapplek saai

Stad saai

Afstand lang

Hey kan niet altijd interessant zijn.

1. Magda:
    23 mei 2023
    Nou Jannes nu heb je wel al uitersten gezien zeg om te overnachten. Ben benieuwd wat je nog tegen komt . Maar weer mooie plekjes gezien dus.