Dag 29 Craven Arms-Much Wenlock

19 mei 2023 - Penkridge, Verenigd Koninkrijk

17 mei

Vanuit de camping naar boven langs een oude boerderij en overblijfselen van een hele oude steen groeve.

Boven op de heuvel stond de uitkijktoren Flounders folly. Een groot bouwwerk gemaakt door een rijke stinkerd (Benjamin Flounders) in 19de eeuw om de grens tussen vier landeigenaren aan te duiden. Boven op de heuvel heb je ver uit tot zelfs de Black Mountains van een paar verslagen eerder.

Van de heuvel naar beneden was nog net niet 90 graden. Beneden in het dal ben ik op de Shropshire way gegaan die vanaf hier via een lange groene corridor naar Much Wenlock gaat.in het bos veel eekhoorns en vogeltjes gezien.

Het weer vandaag was super zonnig. En in de schaduw van het bos de perfecte wandel tempratuur.

Much Wenlock is een heel erg cliche Brits stadje met vakwerk huizen, ruïnes, Middeleeuwse kerk en pubs waar de tijd stil lijkt te staan. Dingen die je op een schilderij in de kringloop zou verwachten of op een porseleinen bordje.

De camping waar ik verbleef had hele vriendelijke eigenaren en het grappige details dat in de avond alle bomen waren versierd met lichtjes in plaats de saaie lantaarn. Waren 2 oldtimers op de camping. Mensen aan het toeren vanwege het lekkere weer.

In de avond heb ik Cottage pie gegeten in de pub. Beter eten is er niet na een lange dag wandelen.

1. Ina:
    20 mei 2023
    Eindelijk mooi weer! Is toch veel aangenamer, je bent het Engelse eten al vast helemaal gewend..af en toe chinees eten.. zo hou je het wel vol!!
  2. Ineke:
    22 mei 2023
    We mochten op het werk weer n mooie kaart van je ontvangen! Super! Je wordt gevolgd...