Dag 32 Penkridge-Uttotexter

22 mei 2023 - Ilam, Verenigd Koninkrijk

20 mei

Hele lange dag vandaag van 38 km vandaag.  Vanwege gebrek aan accommodatie.

Heel vermoeiend maar was wel een gevarieerde dag.

Vertrok uit Penkridge op het sleeppad van een kanaal waar de typische Britse Narrowboats over varen. Lekker vlak makkelijk wandelen door het platteland en langs het water met af en toe een oude boot die voorbij tuft. Zoek het youtube kanaal: cruising the cut of Narrowboat chef op als je een idee wilt van hoe het varen op zo'n boot is.

Volgende stop was Cannock Chase. Een grote heide. Nog niet veel door heide moeten lopen dus een leuke verrassing. Het was natuurlijk goed druk maar niet storend. Heb over stapstenen een beekje moeten oversteken. Cannock Chase was echt mooi door de vele lente bloemen, beekjes en de vele verschillende soorten vlinders.

Na de heide eerst onder twee spoorlijnen gelopen waar Britse hogesnelheidstreinen over vliegen. Daarna weer een stuk relaxt langs het kanaal lopen.

Via het dorpje Colton en een groot waterreservoir waar mensen aan windsurfen waren naar het dorp Abbotts Bromley waar ik genoten heb van een terrasje.

Laatste stuk was pittig. Je hebt al flink wat kilometers in je benen en vind het wel genoeg geweest. Uiteindelijk aangekomen bij mijn bed and breakfast waar ik genoten heb van een bad en vroeg mijn bedje ingekropen ben.

Goed geslapen die avond ;-)

1. Yolande:
    22 mei 2023
    Super omgeving zo mooi en lekker rustig.
    Hoe gaat het met de benen en je knie!!!
    Heerlijk genieten van een biertje en de zon.
  2. Marjolein Jansen:
    29 mei 2023
    38 km?! Ik heb al moeite met de afstand tussen mijn bank en de koelkast! LOL
    Zo'n badje aan het einde van de dag zal wel goed gedaan hebben!