Dag 15 Pinkery pond - Westermill farm

3 mei 2023 - Exmoor National Park, Verenigd Koninkrijk

29 april

Als je aan wild kamperen doet moet je er vroeg uit. Tent inpakken en gaan voordat iemand je ziet. Als enige bonus betekent dat je waarschijnlijk heel het nationaal park voor je eigen hebt. Vroeg op de ochtend zijn de herten ook actief dus die heb ik ook veel gezien.

Heel de ochtend heb ik gelopen door het ongelooflijk mooie maar natte Exmoor. Op de fotos ziet het eruit als de prairie's van amerika maar dan met herten en eindeloze hoeveelheden zwarte modder. Het zal het laatste zijn wat ik van Exmoor zou zien maar later hier meer over. Het weer was goed en de  dag kort want ik slaap vanavond op de enige camping in kilometers.

In de middag kwam ik aan op deze camping. Mooi gelegen in een vallei aan een beekje en tussen de black Angus koeien.

Na het opzetten van de tent heb ik lekker gedoucht en de zwarte drab gewassen van mijn kleding.

Toen ik lekker in het zonnetje aan het niksen was kwam een hond snuffelen aan mijn tent. Waarschijnlijk op zoek naar eten. Had het niet door en de eigenaar kwam aangelopen om excuses aan te bieden.

Geen probleem die hond kon niks vinden. Na een praatje bleek ik op een veld te staan met alleen mensen van dezelfde familie. Zei waren hier voor trouwdag jubileum. Na het kletsen werd ik uitgenodigd voor het feest in de avond.

Op zo'n aanbod zeg je gelijk ja. Dus zoveel mogelijk opgefrist en de avond daar naar toe.

Een gezellige hoop met een grove mond en humor en genoeg sterke verhalen. Door de gezelligheid en de warmte van deze familie was het een mooie avond.

Hoogte punten waren.

- opa die voorover viel op de koffie tafel door teveel pientjes.

- de hond die vlees steelt van de barbecue.

- de neefjes van rond 13/14 die stiekem punch pakken

- de sterke verhalen van de broers.

- De verhalen over de regio en Cornwall waar ik net uit kwam.

- een van de ooms die het voor mekaar kreeg om in slaap te vallen.

- kampvuur die met een halve fles lampen olie werd aangestoken.

Ik moet vertellen dat ik op dat moment in de cider streek was dus heel avond cider heb gedronken. Met gevolg dat ik de volgende dag toch wel een kater had.

Toen ik mijn tent aan het opruimen was en zag wat voor absolute bende hun chalet was ging toch even vragen of ze hulp nodig hadden met opruimen. Ik mocht niet meehelpen en in plaats daarvan moest ik aanschuiven voor ontbijt. Als afsluiting heb ik hun nummer meegekregen voor het geval dat ik in hun regio hulp nodig had.

Een camping om nooit te vergeten.

1. Marjolein Jansen:
    4 mei 2023
    Ik had van Ina al een kleine spoiler gehoord over het feest waar je opeens voor uitgenodigd werd, dus ik was benieuwd naar deze blog 😂 klinkt als een super leuke avond! Dit is hoe ik de Engelsen ken: spontaan en gastvrij. Het zal wel een leuke en fijne afwisseling zijn geweest van het vele wandelen. Ik ben benieuwd naar je volgende stukje en hoe het wandelen met een kater je beviel 😂
  2. Magda:
    4 mei 2023
    Heb je dat ook weer meegemaakt Jannes feestende Engelsen. Een ervaring rijker
  3. Steven en Petra de Clippelaar:
    5 mei 2023
    Wat een leuke ervaring!
  4. Lianke:
    13 mei 2023
    Leuk stuk!! (Liep wat achter dus ben mn leeswerk aan het inhalen)