Dag 14 Barnstaple- pinkery pond

3 mei 2023 - Exmoor National Park, Verenigd Koninkrijk

28 april

Vandaag begint mijn periode in Exmoor eerst met een bezoek aan Wimpy. De orginele fastfood/hamburger zaak van groot Brittannië. Ooit veel groter als Mac Donalds. Het wonderlijke is dat je fastfood hier nog steeds op een bord en met bestek komt in plaats van kartonnen doosjes.

Heb voor een goede bodem zo'n lekker ontbijtje genomen.

Exmoor is een heuvelrug dat voornamelijk uit veen/turf grond bestaat. Dat betekent dat ik eerst vanuit de kust plaats Barnstaple naar boven moet. Dit moest ik doen via kingdon's gardens. Een heel modderig pad door een bos. Mooi maar de geur van wilde look was na 5 km wel heel doordringend.

In de buurt van het dorp Bratton Fleming. Een oude dame tegen gekomen die me succes wenste met de hill of doom. Een steil pad naar het dorp. Ze had gelijk maar na de eindeloze trappen van Cornwall goed te doen.

Via lange padjes over heuvels en door weilanden kwam ik aan in het dorpje Challacombe. Vanwege de afgelegen ligging van de regio had ik geen slaapplek voor die nacht. Besloot tijdens het avondeten te overnachten op de moor. Ik gokte op Pinkery pond. Na een steile klim kwam ik uit op de moor. Veen grond is moeilijk wandelen. Nat en modderig en als je een verkeerde stap zet kom je in een bog terecht en zak je tot je enkels in de pikzwarte meuk.

gelukkig was Pinkery pond een goede gok. Heb een vlak stukje kunnen vinden op niet te vochtige grond.

in de avond trok de beruchte mist over de moor. Dik en vochtig in de avond kon je niet verder dan een paar meter kijken.

dit zorgde voor een interessante nacht.