Rustdag 3: Cheddar

10 mei 2023 - Cheddar, Verenigd Koninkrijk

6 mei

Vandaag een rustdag zodat ik naar de kroning kan kijken.

Begon gelijk goed met heel veel regen.  De kroning begon vroeger dan verwacht dus heb een groot deel op mijn telefoon gekeken.

De kerk in Cheddar en in de omgeving waren allemaal de vreugde bellen aan het luiden.

Rond de middag een rondje door de stad gedaan. Heel stad was versierd met slingers,  vlaggen en fotos van koning. Zoveel foto's dat je altijd bekeken werd door Charles ;-).

Had besloten om op mijn vrije dag een stuk van Cheddar Gorge te gaan bekijken. Een kloof met rotsen en grotten waar duizenden jaren mensen hebben gewoond maar nu voornamelijk geiten wonen die verticaal na boven kunnen lopen. Een mooie omgeving die veel toeristen trekt.

De Gorge deed mij denken aan de Ardennen. Eerlijk gezegd zijn de rotsformaties daar mooier maar vertel dat de Britten niet.

Het was een unieke ervaring om de kroning in Engeland mee te maken en mee te kunnen genieten van de sfeer en gezelligheid tijdens de dagen en van dorpsfeesten.

Ook grappig dat er genoeg mensen die het allemaal geen zak kan schelen.

In de avond weer Indisch gegeten. Lekker pittig mijn neus ging ervan open staan.

1. Luca:
    10 mei 2023
    nen goeie curry, wat heb je nog meer nodig?