Dag 21: Cheddar-Pill

10 mei 2023 - Bristol, Verenigd Koninkrijk

7 mei

Vandaag alles halen uit een van de weinige zonnige dagen komende dagen. Ruim 30 km vandaag.

Vanwege deze lange afstand ga ik mijzelf makkelijk maken. Niet over de mendip hills maar over de strawberry line. De strawberry line is een oude spoorlijn dus makkelijk, snel en belangrijk vlak lopen.

Deze route van Cheddar tot Yatton was super mooi. Eerst door het historische stadje Axbridge met houten huizen en kleine markt. Daarna door een lange tunnel door de tunnel en langs boomgaarden in bloesem en bossen naar het stadje Yatton.

Vanaf daar weer via meerdere polder padjes naar de volgende heuvelrug. Onderweg werd het pad geblokkeerd door een oud paard die behoefte had aan aandacht en een aai kon helaas niet mee. Ook moest ik over een weiland van de politie. Een veld vol met gigantische politie paarden was een nerveus moment.

Nog een laatste heuvelrug voor vandaag. Gelukkig met mooi uitzicht en bloemen. Vanwege het warme weer een terrasje gedaan bij de pub The black horse. Een pub die niet veel veranderd is sinds de middeleeuwen. Het interieur zou niet vreemd eruit zien in een fantasy film. Het plafond was ook laag genoeg voor hobbits.

Vanavond overnacht ik in een Motel bij rustplaats langs de M5 snelweg. Beetje Ironisch aangezien ik te voet ben.

In de avond nog gekeken naar het coronation concert wat leuk was met goede muziek.

1. Steven en Petra de Clippelaar:
    11 mei 2023
    Jij komt wel op origineel oude Engelse plekken...pubs uit fantasy films....we zien het zo voor ons! Succes verder met je ontdekkingsreis.