Dag 48 Alston-Haltwhistle

8 juni 2023 - Haltwhistle, Verenigd Koninkrijk

7 juni

Het was weer even geleden dus heb genoten van een lekker brits ontbijtje.

Vandaag heb ik de route wat aangepast.

In plaats van de Pennine way door de heuvels te nemen ga ik via een oude spoorlijn pad naar Haltwhistle. Waarom? Omdat ik als ik een ouwe lul naar Oude stoomtreinen, wagons en stations wil kijken. Pad loopt voor een groot deel langs een museum spoorlijn.

Genoten van deze oude zooi maar na het museum werd het pad wel eentonig en saai. de afwisseling van een oud viaduct was welkom.

Beetje in verveling kwam ik aan in Haltwhistle.

Bij mijn Airbnb was de eigenaar niet thuis en deur had ze open gelaten. Voor mensen die weleens Airbnb hebben gedaan weten dat dit altijd een beetje aanvoelt als inbreken. Na een uur kwam een Amerikaans koppel aan.

Vriendelijk koppel die hier zijn voor het Romeins erfgoed. We zijn samen gaan eten. Het bleek maar weer eens dat Amerikanen anders zijn als ons. Scouting leden die meegaan naar Bastogne of Intercamp weten wat ik bedoel.  Ze zijn op manier altijd een beetje komisch wanneer ze uit hun veilige habitat zijn.

Geslapen in een te klein bed met sterke stinkende Wiet lucht van de buurman.