Dag 42 Malham-Horton in Ribbels dale

1 juni 2023 - Hawes, Verenigd Koninkrijk

31 mei

Drie obstakels vandaag.

1 Malham Cove en Tarn

In grote klif waar je minuscuul voelt als je onderaan staat. Prachtige natuur met de verschillende kleuren van de rots en de vogels die er in wonen.  Moest er via een padje aan de zijkant naar boven.

Malham Cove is een aanrader voor een bezoek aan Yorkshire.

Na de Cove naar de Tarn wat een groot meer is. Leuke afwisseling midden in de kale wildernis. Een villa op de route had oude koel schuren gebouwd in de rotsen. Deze schuren waren een reservaat voor zeldzame grot spinnen. Ik heb er geen gezien. Maar het is een van de grootste soorten van het land dus zoek geen plaatjes op als je er niet tegen kan.

2 Fountain fell

De klim naar de tweede heuvel was redelijk makkelijk. 668 meter. De top was vol met oude mijnen. Ongelooflijk dat mensen vroeger daar konden werken.

3 Pen Y Ghent 694 m.

Deze heuvel was pittig. Steil naar boven. Het laatste stuk zelfs echt bergklimmen met handen en voeten naar boven. Zwaar maar een leuke uitdaging. Bovenop voelde het zeker als een overwinning met een uitzicht dat het zeker meer als waard maakte.

De afdaling was het omgekeerde. Langzaam naar beneden.

Beneden in het dorp verbleef ik op een boerderij camping. hier stond weer een oud manneke met een klak op mij te wachten.

Goedkoop maar een waardeloze camping. Alles is versleten en vies. En de mensen speelde heel de avond klote muziek door een slechte speaker.

Volgende dag lekker vroeg vertrekken.

1. Ina:
    2 juni 2023
    Toch wel afzien...gelukkig maar 1 nachtje op zo'n vieze camping!!
  2. Magda:
    3 juni 2023
    Gelukkig geen foto's van die spinnen. Ook op de vieze camping geen ongedierte gezien?