Dag 38 Slaithwaite-Hebden bridge

30 mei 2023 - Malham, Verenigd Koninkrijk

27 mei

Victoria had voor ons een uitgebreid ontbijt gemaakt. helaas afscheid moeten nemen maar zou graag hier terug willen komen.

Vandaag eerst een minuscuul stukje met de trein omdat een stukje van de route hebben verbleven.

Vanuit Marsden zijn we vertrokken rechtstreeks een heuvel over de moors in.

We passeerden de eerste van vele water dammen in de regio en richting een boerderij gebouwd middenin een snelweg. daar zijn we begroet door een brave Border Collie die het wel zag zitten om een stukje met ons mee te lopen.

De natuur is hier leeg en ruw. Maar met het lekkere en heldere weer adembenemend mooi. Maar dat kan ook door de steile heuvel die we op moesten lopen.

De heuvel naar beneden naar het gehucht Gragg vale wat een typisch landelijk brits is met een oude kerk en een pub. Hier waren we (TAV Sven) niet welkom vanwege een prive gelegenheid pfffff. Toch stiekem onze waterflessen opgevuld.

De laatste heuvel was pittig maar het uitzicht waart. Vanwege zeer recente aanpassingen aan de paden was mijn kaart niet meer up to date wat voor een interessante afdaling zorgde.

Uiteindelijk in het super drukke Hebden bridge hebben we boodschappen gedaan en drankje gedaan in een pub waar we wel welkom waren.

Nog een heuvel en lange weg naar onze slaapplek. Een scouting centrum. Vanwege Pinksteren dacht ik prop vol maar was eigenlijk bijna uitgestorven.  Het was wel mooi in een afgelegen groen dal. In de avond hebben tapas gegeten onder het genot van vage lokale radio.

Zeer mooi terrein met leuke activiteiten maar zover wij weten 1 toilet en geen douches voor 12 velden wat moeilijk te geloven is.

1. Sven:
    1 juni 2023
    Hahaha,. Dan was het geen ECHTE pub eeej! Boycotten die ballentent ;)