Dag 26 Hay on Wye-Kington

15 mei 2023 - Knighton, Verenigd Koninkrijk

13 april

Iets waar ik mensen veel over heb lastig gevallen is de afwezigheid van fatsoenlijke koffie in Engeland. En ja ik weet dat het een land vol thee drinkers is maar dat is geen excuus. Koffie hier is waterige espresso met een hint van koffiesmaak. Deze camping deed elk weekend ontbijt. Spekkuh meej ai en toast. Goeie kost maar belangrijker met een overheerlijke bak verse filter koffie. Kon de jolige camping eigenaar bijna knuffelen na een maand overleven op bucht.

Zachtjes beginnen eerste paar kilometer langs de rivier. Mooi dal met oude bomen, bloemen en houtsnijwerk. In de rivier waren op verschillende plekken mensen aan het vliegvissen. Nog nooit echt in detail naar gekeken maar het is een fascinerende vaardigheid.

Na de rivier wandeling moet je toch weer de heuvels in. op en neer maar met geweldig uitzicht.

Eerste dorp op de route was Newchurch. Aan de grafstenen te zien was dit lang geleden. Onder een grote boom heb ik geluncht.

Volgende heuvel weer op naar het volgende dorp met aan de voet van de laatste en steilste heuvel een pub. Heel de pub en het terras zat vol met wandelaars die de heuvel aan het uitstellen zijn/moed aan het indrinken zijn.

Klim viel gelukkig mee en het uitzicht was het meer als waard. Aan de andere kant weer naar beneden jippie naar het stadje Kington. Wandel hoofdstad van Wales maar eerlijk gezegd niks aan.

Camping was wel mooi. Ontspannen kamperen naast een beekje. De toezichthouders van de camping waren vriendelijk gaven een bak thee bij aankomst en hadden een stapel camping stoeltjes voor wandelaars. Plaats maar eerst je tent betalen komt later.

1. Sven:
    15 mei 2023
    Een klein perculatortje pastte niet meer in je tas? Zou je veel plezier van hebben denk ik ;)
  2. Magda:
    16 mei 2023
    Echt een bakkie pleur dan.Wat zal je genoten hebben van dat lekkere bakje koffie.