Dag 24 Monmouth-Pandy

14 mei 2023 - Knighton, Verenigd Koninkrijk

11 mei

Deze dag begon goed met flink stuk door een bos met aan het einde een klein gehucht met een kerk waar je binnen mag rusten en wat mag komen drinken.

Deze kerk had heel mooi glas in lood van twee kruistocht ridders fel en gedetailleerd. Heb geloof ik fotos gemaakt maar daarop komt het minder goed over.

Heb nog gekletst met de vrijwilligers van de kerk. Twee vriendelijke dames die verrast waren hoeveel Nederlanders dit jaar binnen stappen.

Net na de kerk was er een veld zo modderig dat koeien tot de knieën erin zakte. Heb maar een omweg genomen.

Deze dag was een heerlijk weer maar met veel lokale regenbuitjes waar je geluk of pech moet hebben. Men bezoek aan de kerk heeft geluk gebracht want heb ze allemaal kunnen vermijden.

Verderop ergens in een veld een stuk gelopen met een man. Magere man met een brilletje, een nasale stem en onuitputtelijke flauwe grappen hij deed mij denken aan een gemeente werker (Sjakie van Flodder) . Ervaren wandelaar die veel sneller liep als ik dus naar paar km hem verder laten lopen.

Ik zal deze man vandaag en morgen vaak genoeg zien en mee kletsen.

De rest van de route deze dag was op en neer over weilanden en heuvels.

Hoogtepunt was White castle. Een ruïne van een groot kasteel langs de route. Helemaal in je eentje een kasteel verkennen is leuk en toch een beetje spannend.

Vanavond slaap ik bij de Rising Sun. Een Pub met een camping. Wat tegelijkertijd een briljant en gevaarlijk idee is.  Een cafe met een eigen camping in de achtertuin zou voor elke scouting leiding een te grote verleiding zijn. Gelukkig is dat niet bij ons in de buurt. Heb overigens beschaafd gehouden.

Bij aankomst was Sjakie er ook. Kort gepraat over wandelen, modder en thuis. Zo gaat zijn vrouw absoluut niet mee wandelen en stuurde ze toevallig een bericht of hij zijn schoenen al had gepoetst.

Koude nacht in de tent gehad maar de dagen zullen opwarmen de rest van de week.

1. Ina:
    15 mei 2023
    Prachtige foto's en zo'n typisch engels kasteel!!
  2. Yolande:
    15 mei 2023
    Weer mooie foto's ook de glas in lood zijn goed gelukt. Jammer hoor dat er bij ons geen cafe's met eigen camping zijn 😂😂😂