Dag 40 Stanbury-Gargrave

1 juni 2023 - Hawes, Verenigd Koninkrijk

29 mei

Na het halve dag van gisteren is vandaag het echte werk. Ruim 28 km. Respect voor Sjoerd die het zonder veel training en wandeldagen goed heeft volg gehouden.

Eerste stuk was weer door de heuvels met door het lekkere weer eindeloze uitzichten.

Eerst dorp op de route Cowling. Langs de kerk gelopen maar niet kunnen bezoeken. Dan weer verder naar het dorp Lothersdale. Bovenop de heuvel met uitzicht over het dorp hebben geluncht. Daarna naar beneden gelopen voor een terrasje in een pub met een groot en eerlijk komisch parkeerprobleem. Deze pub is als veel pubs dog friendly maar deze was zo dog friendly dat de menselijke gast op de tweede plaats was.

Onder het genot van bagger muziek (sorry Sjoerd) de laatste heuvel beklommen. Daar stond een waanzinnig uitzicht op ons te wachten.

Bij het gehucht East Marton hebben we een oude kerk bezocht en via een Narrowboat kanaal naar het plaatsje Gargrave gelopen.

Efkes inchecken bij de camping. Een oud manneke met een klak liet ons het tentveld zien en liet ons waarschijnlijk zwart in contant betalen seh.

Deze avond hebben fish and chips gegeten met een pint uit een laars terwijl een vreemde vrouw ons constant bleef aanstaren. Dit was de lekkerste Fish and chips die ik heb gegeten.

Als afsluiter van het deel met Sjoerd hebben nog een pintje gedronken samen met wat vreemde snoepjes uit Engeland bleh.