Dag 4 Illogan naar Perranpoth

17 april 2023 - Perranporth, Verenigd Koninkrijk

MAANDAG 17 APRIL

Vandaag weer genoten van het typische Cornish weer namelijk zonnig met veel wind. Mijn oren zijn momenteel medium rare gebakken door de zon zelfs na veel smjeren.

De dag begon makkelijk. Over een oude spoorlijn vergelijkbaar als die in Hulst. Makkelijk, vlak en snel lopen maar extreem saai.

Helaas ging het spoor niet naar hetzelfde dorp als ik. Ik moest een stuk over de weg lopen. Om wat veiliger te lopen ben ik over het weiland gaan lopen. Een kort pittig schots eitje die aan de straat woont kwam interessant doen en ik vroeg haar of zij welleens over zo'n weg loop.

Afijn bon.

Bij Porthtowan een schilderachtig dorpje ben ik weer het kust pad op gegaan voor weer mooie uitzichten en zeehonden. Over honden gesproken er lijken hier duizenden honden te zijn. Dag in dag uit hondjes. Het is net of er een machine om de hoek staat die om het kwartier een labrador de wijde wereld in stuurt.  Alle varianten zijn aanwezig van jonge beesten die de clif op kunnen lopen tot de wat oudere hond met een buikje die liever op het strand blijft liggen.

Voor de rest van de dag verliep de wandeling zonder bijzonderheden. Tegen het einde moest ik over een oude leger basis. Dit was zeker een vreemde omgeving om door te lopen.

In de avond heb ik verbleven op leuke maar al wat oudere camping. Toen ik aan het uitrusten was kwam ik tot de ontdekking dat een zeemeeuw mijn avondeten aan het oppeuzelen was. Gelukkig had ik nog wat anders te eten.

De avond was weer helder met veel sterren.

1. Ina:
    18 april 2023
    Gelukkig kun je goed met honden overweg.. zoveel honden daar🤗🐕🐶
  2. Luca:
    18 april 2023
    Mooie stukje
  3. Yolande:
    19 april 2023
    Heerlijk genieten daar hoe is het met de voetjes👣nog geen blaren😄
  4. Fernanda:
    19 april 2023
    hoi Jannes, veel wandelplezier!!
  5. Steven en Petra de Clippelaar:
    19 april 2023
    Hallo Jannes, veel plezier op je wandelavontuur. Leuk om jouw verhalen te lezen!
  6. Laura:
    20 april 2023
    Hé Jannes,

Wat leuk om je verhalen te lezen!! Prachtige foto's ook. Je zal vast nog veel mee gaan maken. Groetjes van Laura